Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Moderatorzy: Iwo_H, Kolejarz, Roman F., J.J.S

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Elżbieta » 23 wrz 2008, 21:33

ostatecznie gdzieś tam - pewnie w Biblii napisane jest , że jest tylko jedno imię nam dane , na które będzie się zginało kolano człowieka. Jest tam również coś napisane o pośrednictwie między Bogiem a człowiekiem.:))
  • e-mail: rutee@o2.pl
  • komunikator: gg 11365694 aqq 6096544
Elżbieta
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Klara » 23 wrz 2008, 23:05

"Nie mogę się również przyzwyczaić do tego, że gdy katolicy przyjdą do naszego kościoła , potrafią w bardzo niewybrednych słowach, mówić NAM W OCZY o naszym reformatorze."

A Wy jesteście lepsi ?

/.../ - Admin (kontynuacja wycinania wątku beatyfikacyjnego/
Klara
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Elżbieta » 23 wrz 2008, 23:19

Klaro ja pisałam o przypadkach kiedy przychodzono do naszego kościoła i mnie, czyli przewodnikowi mówiono same nieparlamentarne słowa na temat Lutra . My nie przychodzimy do Twojego Kościoł I nie opluwamy Waszych świętości .

/.../ - wycięta dalsza część usunietego wątku - Admin/
  • e-mail: rutee@o2.pl
  • komunikator: gg 11365694 aqq 6096544
Elżbieta
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: tomskrok » 23 wrz 2008, 23:25

Księże Klaro!!System kanonizacyjny i beatyfikacyjny rządzi się przedziwnymir egułami. Nie można matki Teresy od razu ogłosić swietą bo ta zwątpiła pisząc parę swych myśli?dalej a szermierza kontreformacji nie mozna ogłosić świetym bo go żywcem pochowano i mógł złorzeczyć Bogu?
A co sądzić o Hoozjuszu-katolickim ksiedzu który powiedział, ze biblia bez autorytetu Kosciołą równa sie bajkom Ezopa?
[list]

----------
Tomasz
tomskrok
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Roman » 24 wrz 2008, 05:04

/.../ - wycięte jako kontynuacja usunuetego wątku - Admin/
Roman
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Rafi » 24 wrz 2008, 08:41

Waldensie, ależ trzeba naśladować Pawła, trzeba go naśladować w tym, na co sam wskazuje : W NAŚLADOWANIU JEZUSA !
Zachęcam tak, jak poprzednicy, do czytania CAŁEJ Ewangelii, a nie kompilacji. Nauki Pawła niczym się nie różniły od nauk innych apostołów (co sam podkreślił : zachęcam do poszukiwania).
Słowa Ewangelii które głosił Paweł nie pochodził od ludzi, nie były ludzkim wymysłem, ale od Boga. Te same słowa głosimy i dziś - otrzymaliśmy je od apostołów za pośrednictwem NT, tak jak Paweł otrzymał je z przekazu ustnego. Mógł także (jak tysiące innych) być wcześniej świadkiem wystąpień/nauczań Jezusa.
Rafi
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Roman » 27 wrz 2008, 11:52

Klara napisała-"A wy jesteście lepsi?"
Klaro,ani lepsi ,ani gorsi.....pewnie siebie warci.
Roman
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Grześ » 16 paź 2008, 10:14

Jezus modlił się o jeden Kościół...Dlaczego nie miałby być to Kościół katolicki?
Grześ
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: RadLaz » 16 paź 2008, 11:33

Ależ jest jeden Kościół powszechny (czyli katolicki), którego elementem jest również Kościół rzymskokatolicki. Problem jedynie w tym, że rzymski katolicyzm zakłada w tym przypadku, że sam ów zbiór stanowi, czyli mamy zbiór jednoelementowy, podczas gdy Kościoły ewangelickie twierdzą, że jest to zbiór wieloelementowy.
RadLaz
 

Czy KEA zostanie przyłączony do KRK?

Postautor: Pat » 19 paź 2008, 02:09

Kościół - jeden, swięty, katolicki i apostolski - jest wszędzie tam gdzie Ewangelia jest czysto zwiastowana j i są sprawowane sakramenty zgodnie Ewagelią. A tak dzieje sie wszedzie tam, gdzie Chrystus stoi w centrum. Granice Kościoła nie zależa więc od niego samego, od woli jego zwierzchników, decyzji synodów czy soborów, a jedynie od Słowa Bożego. Kościoły ewangelickie nie roszczą sobie pretensji do wyznaczania gdzie jest a gdzie nie jest Kościół katolicki, lecz pragą jedynie wiernie zwiastować Chrystusa w słowach i sakramentach, w nauce Ewangelii i świadectwie życia. Katolicki to dla nas "obejmujący wszystko, odnoszący się do całości", a całość bez wątpienia należy do Chrystusa. On jest wszystkim we wszystkich. Reformacyjne "solus Christus", jako podstawowa zasada, ma dla nas decydujące znaczenie w wyzawaniu katolickości Kościoła. Bez zmartwychwstałego Pana, - tak jak oznajmia o Nim Pismo - bez stwóczej i zyciodajnej obecności Słowa niepodzielnej Trójcy, nie ma Koscioła. Nic innego nie może o nim decydować, żadna ludzka ani koscielna władza, autorytet, tradycja czy zwyczaj, bez względu na to co ogłasza i do czego rości pretensje Rzym.
W tym kontekście reformacyjna teologia rozróżnia między podstawą, formą i przeznaczeniem Kościoła. Podstawą Kościoła jest Chrystus, czy inaczej czyn Boga dokonany "dla nas i naszego zbawienia" w Jezusie Chystusie. Sprawcą, podmiotem "wydarzenia Kościoła" jest więc Bóg, Kościół jest tu obecny w wierze, jest przedmiotem wiary, jest Kościołem ukrytym. Ukrytym, lecz nie niewidzialnym. Jest równocześnie, tan sam, cały, jeden, święty, apostolski i katolicki Kościół - społecznością wierzących. Dlatego wraz z dziejami społeczności przyjmuje historycznie różne formy. Kościół (liczba pojedyncza) jako przedmiot wiary jest w sposób ukryty obecny w Kościołach (liczba mnoga) ukształtowanych w zróżnicowany sposób. Przeznaczeniem zas Kościoła jest polecenie zwiastowania słowem i czynem Ewangelii łaski całemu stworzeniu.
Dla jedności zatem Kościoła, wśród rózorodności form wystarczy czysta Ewangelia: jedna wiara, jeden Pan i jeden chrzest. Na tym też jedynym żródle, na Słowie Bożym które jest zbawieniem całego świata, opiera się jedynie katolickość Kościoła. Tylko w zbawczym Słowie, w zwiastowanym Krzyżu "przyciagającym wszystkich do siebie", może kościół być Kosciołem katolickim - pomimo że historycznie ograniczony nie podlegać ograniczeniom lecz jako społeczność stworzona przez Boga ogarniać wszystkie i rózne społeczości. Jesli zycie Koscioła jest z łaski społecznością z trójjedynym Bogiem, w swym historycznym kształcie Kościoly winny dać skuteczne świadectwo tego daru łaski w swoim zyciu przkraczając naturalne bariery i granice pomiędzy ludźmi i społecznościami. W ten sposób Kościół w swojej katolickości jest eschatologiczną obietnicą wspólnoty obejmującej całe stworzenie w Chrystusie, Poczatku i Końcu.
Taka jest Grzesiu nasza wiara i nasze wyznanie katolickości Kościoła, którą każdej niedzieli wyznajemy w naszym wspólnym Credo i Symbolu. Tak więc na Twoje pytanie odpowiemy: tak, na pewno ma to być Kościół katolicki.

Pat
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne Kościoły i religie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron